Міжнародна діяльність





МІЖНАРОДНИЙ ПРОЄКТ ЗА ПІДТРИМКИ ОБСЄ

 

З 2016 року стартував Міжнародний проєкт за підтримки офісу Верховного комісара у справах національних меншин Організації з безпеки та співробітництва в Європі, а далі Всеукраїнський експеримент «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті».

 

Тривалість експерименту: 2016 – 2021 рр.

Головна мета експерименту:  ця експериментальна робота передбачає випробовування моделей багатомовної освіти, створення їх організаційного й навчально-методичного забезпечення, розроблення інструментів діагностування й підготовку пропозицій щодо впровадження результатів у практику.

Партнери експерименту: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Національна академія педагогічних наук України,  Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти, Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти, Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

Партнери експерименту Одеської області: участь в експерименті взяли  заклади 4-х районів Одеської області: Болградський, Ізмаїльський, Овідіопольський, Саратський, які є багатомовними та полікультурними.

Результати  Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті» в КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Академією була проведена систематична робота з організації підвищення фахового рівня вчителів закладів освіти з національним складом учнів. Налагоджено систему перепідготовки педагогічних кадрів, які викладають мови національних меншин. Підвищення професійного рівня вчителів забезпечується курсовою підготовкою та науково-методичною роботою у міжкурсовий період. За період експерименту вивчено та проаналізовано міжнародний досвід у сфері білінгвальної освіти; розроблено проєкти експериментальних робочих навчальних планів закладів, які були учасниками експерименту; створено фонотеку там картотеку дидактичних і рухливих ігор для впровадження багатомовної освіти; вивчено позитивні та негативні тенденції, труднощі в організаційно-педагогічній діяльності педагогів навчальних закладів-учасників; проведено моніторинг пілотних програм багатомовної освіти в закладах освіти одеської області; за результатами експерименту підготовлено до друку посібник «Успішні практики багатомовної освіти в Україні».

 В рамках підведення підсумків Всеукраїнського експерименту з впровадження багатомовної освіти 15 жовтня 2020 року в онлайн-форматі відбувся регіональний круглий стіл «Досягнення та виклики Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті» у закладах освіти Одеської області». Захід проведено КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» під егідою Міністерства освіти і науки України у партнерстві з Офісом Верховного Комісара ОБСЄ у справах національних менш Світлана Харченко, головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, презентувала загальні досягнення Всеукраїнського експерименту. Результати експерименту в Одеській області представила Тетяна Юрченко, регіональний координатор.

Успішні практики багатомовної освіти в закладах освіти Одеської області презентували Ганна Жолобнюк, директор Великодолинського ДНЗ “Теремок” Овідіопольського району, Раїса Кочмар, директор Виноградівського ДНЗ “Джерельце” Болградської районної ради, Надія Вранчану, директор Новоселівського НВК Ренійського району та Марія Пінті, директор Городненської ЗОШ Болградської районної ради. Активну участь в обговоренні досягнень експерименту брали педагоги та представники батьківської спільноти закладів освіти, в яких проводився експеримент.

Під час заходу в тематичних групах були опрацьовані питання: «Планування програм з багатомовної освіти» (модератор Світлана Харченко, Міністерство освіти і науки України), «Актуальні методи викладання в багатомовних навчальних закладах» (модератор Ольга Берегова, доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради),  «Робота з батьками задля підтримки багатомовної освіти (модератор Олена Фідкевич, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Національної академії педагогічних наук України, науковий консультант експерименту).

За результатами всеукраїнського експерименту можна стверджувати, що багатомовна освіта є дієвим інструментом підготовки молодого покоління до самореалізації в сучасному багатомовному середовищі. Її впровадження в освітній процес закладів освіти розглядається як шлях до порозуміння між представниками різних народів і культур й обумовлюється необхідністю формування толерантного ставлення до багатоманітності культурної ідентичності особистості й налагодження міжкультурного діалогу.


Новини


12 лист. 2024
Посилюємо технічні спроможності Академії за підтримки чеських партнерів!
Ми вдячні нашим багаторічним партнерам Асоціації з міжнародних питань (АМО) за внесок у покращення технічної інфраструктури Академії! Підтримка розвитку Академії є неоціненним внеском у відновлення освіти під час війни в Україні, зміцнення партнерських зв’язків і збагачення спільного досвіду подолання викликів.

11 лист. 2024
Методичний марафон “Стаємо сильнішими разом!”
“Стаємо сильнішими разом!”

11 лист. 2024
Онлайн-семінар з презентації авторського методу аналізу соціальної взаємодії Г. Проктера «Perceiver-Element-Grid»
Онлайн-семінар з презентації авторського методу аналізу соціальної взаємодії Г. Проктера «Perceiver-Element-Grid»

Всі новини